niedziela, 10 października 2010

Jak tanio wybudować dom - Działka

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tym, na jakich elementach można zaoszczędzić podczas budowania domu. Postanowiłem podzielić się z Tobą swoimi przemyśleniami, ponieważ mam nadzieję, że Ty także chcesz jak najwięcej zaoszczędzić na budowie swojego domu. Oczywiście nie mam zamiaru skąpić, ponieważ może się to potem odbić na komforcie w jakim chciałbym żyć.

Pierwsze co przyszło mi do głowy, gdy myślałem o tym jak tanio wybudować dom, to oszczędzenie kilku groszy, na zakupie działki. Żyjemy w erze Internetu, a to daje każdemu z nas ogromne możliwości dotyczące zakupu działek.



Szybko znalazłem kilka serwisów, które oferują możliwość kupna oraz sprzedaży działek. Na początek zajrzałem na allegro, gdzie znalazłem ponad 600 ofert dotyczących sprzedaży działek budowlanych czy rekreacyjnych. Wahania cen są ogromne, jednak niemal każdą ofertę można negocjować.

Kolejnym ciekawym serwisem jest http://www.dzialkibudowlane.com. Działa on w podobny sposób, co dział Nieruchomości na Allegro. Warto zapoznać się z tym serwisem, a także ofertami w nim umieszczonymi.

Jeśli Ty też chcesz zaoszczędzić pieniądze na zakupie działki, powinieneś otworzyć się na ludzi. Sam nigdy nie kupiłbym działki, którą widziałem jedynie na zdjęciach. Dlatego musisz przed zakupem skontaktować się ze sprzedawcą i spróbuj umówić się z nim na spotkanie. Wtedy masz możliwość negocjowania ceny, a z doświadczenia wiem, że sprzedawcy chętnie schodzą nawet o kilka tysięcy.

Jestem pewien, że nie muszę po raz kolejny pisać, iż zakup działki musisz starannie przemyśleć, biorąc pod uwagę takie czynniki jak: odległość od głównej drogi, od najbliższego miasta czy wielkość domu, jaki na niej stanie. Jeśli przemyślisz to wszystko, powinieneś mieć ułożony w głowie obraz wymarzonej działki. Teraz wystarczy ją zakupić!

1 komentarz:

  1. Zgadzam się, że przy zakupie działki spotkania z ludźmi: sąsiadami, właścicielem są kluczowe. Ja mam to szczęście, że jestem geodetą, więc wszystkie formalności poszły szybciutko i gładko. Teraz jesteśmy w trakcie urządzania naszego domu i ciągle tu szukamy inspiracji. Tez prowadzimy bloga www.urzadzanie-domu.info.pl. zapraszam ;) (no i pozdrawiam męża, o którym tam piszę i który sam tez próbuje coś sklecić;))

    OdpowiedzUsuń